عاشقان فرهاد مجیدی

عاشقان فرهاد مجیدی

من ان گلبرگ مغرورم که میمیرم ز بی ابی ولی با ذلت و خاری پی شبنم نمیگردم

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


ایران ۲ – ۲ تونس ، امیدوارکننده و نگران کننده

ه گزارش آبیته دات کام و به نقل از گل ، این دیدار عصر روز چهارشنبه راس ساعت ۱۸:۳۰ بوقت محلی (۲۱ بوقت ایران)در ورزشگاه کشکه مت درنزدیکی بوداپست پایتخت مجارستان آغاز شد.

ترکیب تیم ملی ایران در نیمه اول : سید مهدی رحمتی – هادی عقیلی – خسرو حیدری – مازیار زارع – احسان حاج صفی – امید نظری – قاسم حدادی فر – اشکان دژاگه – محمدرضا خلعتبری – علی کریمی – کریم انصاریفرد

ترکیب تیم ملی ایران در نیمه دوم : سید مهدی رحمتی – پژمان منتظری – خسرو حیدری – مازیار زارع – احسان حاج صفی – امید نظری (محمد نوری در دقیقه ی ۷۹)- پژمان نوری – اشکان دژاگه – محمد رضا خلعتبری – جواد نکونام – کریم انصاریفرد (محمد قاضی در دقیقه ی ۵۸)

سرمربی : کارلوس کیروس

گل : محمدرضا خلعتبری در دقیقه ی ۵۲ ، آمر جمل در دقیقه ی ۵۵ ، محمد قاضی در دقیقه ی ۵۹، حسام جمعه در دقیقه ی ۸۳

شرح گل :

ایران ۱ – ۰ تونس : دژآگه در ادامه ی بازی زیبا و فعال خود در این بازی ، در گوشه سمت راست بازی در میان دو مدافع تونس یک پاس به خسرو حیدری داد و این بازیکن روی نفوذ خود به محوطه ی جریمه توانست در نزدیکی های خط عرضی زمین یک پاس رو به بیرون برای خلعتبری صادر کرد و این بازیکن گلزن نیز توانست گل اول این دیدار را به ثمر برساند و فاروق مصطفی را در اولین دیدار ملی خود ناکام بگذارد.

ایران ۱ – ۱ تونس : فقط سه دقیقه پس از گلزنی یاران سفیدپوش ، تونسی ها بر روی یکی از معدود حملات خود در نیمه دوم صاحب یک ضربه ی کرنر شدند ، که با تعلل رحمتی و سایر مدافعین آمر جمل توانست توپ برگشتی را وارد دروازه ی ایران نماید.

ایران ۲ – ۱ تونس : محمد قاضی که فقط یک دقیقه بود که به میدان آمده بود ، روی یک سانتر زیبا از سوی محمدرضا خلعتبری صاحب موقعیت طلائی گلزنی شد و با ضربه سر گل برتری ایران را به ثمر رساند. در این صحنه خلعتبری که یکی از ستاره های این دیدار بود روی یک ضد حمله صاحب توپ شد و با نفوذ به محوطه ی جریمه ابتدا مدافعان حریف را بهم ریخت و در سردرگمی آن ها یک سانتر زیبا انجام داد تا قاضی با گلزنی تعویض طلائی کیروش لقب گیرد.

ایران ۲ – ۲ تونس : بازهم غفلت مدافعان ایران به خصوص مدافعان میانی ایران سبب شد تا پیروزی جایش را به تساوی بدهد. در حالی که ملی پوشان ایران پس از زدن گل دوم به عقب کشیده بودند ، در دقیقه ی ۸۳ نیز بطور کامل در نزدیکی های محوطه ی جریمه در حال دفاع بودند که در میان تجمع آن ها یکی از یاران تونس یک سانتر زیبا پشت مدافعان ما انجام داد و حسام جمعه بدون هیچ مزاحمتی در مقابل چشمان رحمتی توپ را در درون دروازه قرار داد.

پیش‌بازی :

تیم ملی ایران در شرایطی که باید در ۲۱ شهریور ماه برابر تیم لبنان در رقابت‌های نهائی انتخابی جام جهانی قرار گیرد ، با تعطیلی لیگ ، اردوئی را در مجارستان برگزار کرد و در ادامه باید تا دقایقی دیگر به مصاف تیم تونس برود. تیم ملی تونس گرچه در غیاب ستاره‌های اصلی خود راهی مجارستان شده است ، اما طرابلسی معتقد است که بازیکنان آماده‌ای را همراه خود به مجارستان آورده است.

از نکات قابل توجه این بازی حضور احتمالی امید نظری و رضا قوچان‌نژاد است. بی‌تردید این بازی برای محک زدن سطح فنی این بازیکنان موقعیت تقریبا مناسبی است.

حال باید منتظر بود دید کیروش با تعطیل کردن لیگ ، به هدف خاص خود رسیده است و توانسته تیم ملی را به سطح مطلوب برساند یا خیر.

شرح بازی :

بازی با وجود آن که تا دقایق میانی نیمه اول چندان دل چسب نبود ، از این به بعد با درخشش اشکان دژاگه کمی جان گرفت و جذاب پیگیری شد. در دقیقه سی بازی بود که شاهد یک و دو زیبای اشکان دژاگه و خلعتبری بودیم که البته دژاگه پس از پشت سر گذاشتن دروازه بان توپ را به سمت دروازه شوت کرد ولی مدافع حریف توپ را از نزدیکی خط دروازه دور کرد.

با این وجود بهترین موقعیت گل را کریم انصاریفرد روی همکاری زیبای کریمی و دژاگه از دست داد ، تا همچنان به روند ناکامی های خود ادامه دهد. انصاریفرد در سایر دقایق بازی نیز چندان در جریان بازی نبود.

نیمه دوم این دیدار با تغییرات کارلوس کیروش برای ایران طوفانی آغاز شد و ایران توانست با برنامه کامل تر و بهتر به دروازه حریف نزدیک شود و در نهایت نیز توانستند در دقیقه ی ۵۲ از حملات خود نتیجه بگیرند و به گل برسند. نکته جالب آن است که دو دقیقه قبل از گلزنی یاران ایران دژاگه روی یک نفوذ تماشایی در قوس محوطه جریمه توسط مدافعان حریف متوقف شد و نکونام را صاحب یک ضربه آزاد کرد که البته فاروق این ضربه را دفع کرد.

ایران حتی پس از دریافت گل بازهم به حملات خود ادامه داد و در یک صحنه در دقیقه ی ۵۷ خلعتبری توانست روی یک نفوذ صاحب یک موقعیت تقریبا تک به تک گردد که فاروق این بار با واکنش زیبا خلعتبری را ناکام گذاشت ، اما انصاریفرد بار دیگر روی ریباند صاحب توپ شد که بار دیگر با یک شوت دروازه ی تونس را تهدید کرد ، اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.

ایران پس از زدن گل دوم به شدت در لاک دفاعی فرو رفت و نتوانست بازی را در اختیار خود قرار دهد ، به همین خاطر مجبور شد تا در مقابل حملات شاگردان طرابلسی مقاومت کند ، که در نهایت نیز این مقاومت تا دقیقه ی ۸۳ بیشتر دوام نیاورد و ایران گل تساوی را روی اشتباه مدافعان دریافت کرد.

در دقیقه ۸۸ تونسی ها با یک پاس رو به جلو فرصت مناسبی برای پیروزی در این دیدار بدست آوردند که با خوش اقبالی تیم ملی فوتبال ایران این توپ از کنار دروازه سید مهدی رحمتی به بیرون رفت.

در مجموع مشکل همیشگی فوتبال ایران ، یعنی عدم حفظ توپ و عدم توانائی در جریان انداختن توپ در جهت حفظ نتیجه بازهم کار دست ایران داد و ایران را از رسیدن به یک پیروزی امیدوارکننده محروم کرد.

شاگردان کیروش در مجموع بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما همچنان در خط دفاع اشتباهات مرگ باری را دچار شدند و نامطمئن نشان دادند. در سایر خطوط نیز ایران خوب و امیدوارکننده ظاهر شد.

نکات قابل توجه :

رضا قوچان نژاد برخلاف امید نظری فرصت بازی نیافت و انصاریفرد و قاضی به او ترجیح داده شدند. هرچند به نظر کیروش از این چپ پای سرعتی صرف نظر نخواهد کرد و در آینده به او فرصت های خوبی را خواهد داد.

تیم کشورمان با پیراهن سفید و تونس با پیراهن قرمز بازی می کردند.

لازم به ذکر است که در این بازی در غیاب جواد نکونام علی کریمی در نیمه نخست بازی کاپیتان تیم ملی بود ، هرچند بسیاری معتقد هستند که کریمی کاپیتان اصلی تیم ملی است. نکونام در نیمه دوم بار دیگر کاپیتان تیم ملی شد البته در غیاب کریمی.

هر سه داور این دیدار اهل مجارستان هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: houman.shayan تاريخ: پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:استقلال,اخبار,حاشیه,مطلب,عکس, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

salam houmanam 17 salame injaro vase tamame ssihaye iran sakhtam makhsoosan asheghaye capitan farhad

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to farhadeesteghlali.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com